3/11/15

P4 i P5- Espais compartits: Experimentació amb imants

Després de realitzar el taller d’experimentació “sura o s’enfonsa” al primer trimestre, els alumnes de P4 i P5 , dins els espais compartits, han pogut experimentar i aprendre coses noves dels imants. En una primera sessió vam fer una conversa sobre què pensaven que era un imant, com era, què podien fer... Posteriorment vam classificar un seguit d’objectes (clips, pals de fusta, gomes, pedres, cargols, maquinetes, etc.) en funció de si s’enganxarien a l’imant o no. Finalment vam comprovar les seves hipòtesis experimentant amb els imants i els elements presentats. A la segona sessió van descobrir altres propietats o “poders” (com diuen els nens/es) dels imants, com per exemple que “funcionen” i s’enganxen amb objectes metàl·lics travessant el paper, el plàstic i, fins i tot, l’aigua. També van descobrir que els imants tenen dos pols, un que és capaç d’atreure a un altre imant i l’altre que el repel·leix. Gràcies a aquesta última qualitat van poder fer curses d’imants.
Experimenatció amb imants